mandag 25. april 2011

Superfarmor

Da vi var på Sømna i februar satt jeg å så i et blad som Bodil hadde liggende. Da kom jeg over et par flotte ting som jeg sa til Bodil at Ingrid ønsket seg.
Når vi nå kom til Sømna i påsken, i underkant av to måneder senere, viser det seg at Bodil har vært utrolig effektiv. Hun har ikke sydd bare en av de tingene, men alle sammen.













Hun har sydd en hare/hund/kanin kosedyr. Superartig og myk. Ingrid satt å gnagde på de lange ørene til dyret på bilturen hjem til Bodø.













Sydd en fantastisk fin jakke med tilhørende lue....



















og strikket en ullgenser og ei ullbukse.

I tillegg til alt det hun har laget til lille Ingrid, har hun laget en hel del andre ting som duker, vesker og punger.



















Bodil har også lært meg hvordan jeg skal sy klær. Har i første omgang lært meg å sy en gammeldags ballongskjorts for barn. Denne var så enkel å sy, at den kommer det til å bli mange eksemplarer av. Hun har også forklart meg hvordan jeg skal lage bukser og kjoler.

Må også vise et bilde av de fine lestene som Mia har strikket til lille Ingrid.













Og av vognposen som Unn, tanta til Arve har sydd.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar