fredag 28. januar 2011

Havfruedrakt

Endelig er jeg ferdig å sy på havfruedrakten. Pernille er utrolig opptatt av dette med havfruer, og da hun ble fem år spurte jeg henne hva hun ønsket seg i bursdagsgave; -havfruedrakt.

Prøvde å lete etter en havfruedrakt på nettet, men kunne ikke finne det noen steder.
Løsningen ble at hun fikk dykkemaske, svømmeføtter og tørrdrakt i bursdagsgave av foreldrene.

Dette var tydeligvis ikke bra nok, for da jeg spurte hva hun ønsket seg i julegave var svaret; -havfruedrakt. Fortalte henne at jeg hadde lett overalt etter en slik drakt på nettet, men at jeg ikke kunne finne den noe steder. Da sa hun; -men du kan jo sy en.

Hadde det ikke vært for at hun har så utrolig lyst på en slik havfruedrakt, så hadde jeg aldri i livet kommet til å sy en slik drakt.


Drakten er laget i et slik stoff som våre nye landsmenn bruker å kle seg i. Glinsende stoff med mye paljetter. Grusomt.
Drakten er helt grusom, men jeg tror og håper at Pernille kommer til å like den. Det bør hun.
Drakten består av et skjørt med to loffer nedrerst som skal forestille sporen på havfruen, men som av praktiske årsaker er delt i to slik at det er mulig å gå med drakten.

Overdelen er en paljettjakke/bollero som er like grusom og står i stil til underdelen.
I tillegg har jeg kjøpt en langhåret parykk som skal flettes slik at det blir akkurat slik som Ariel -den lille havfruen har.

Dette bør bli bra. Håper hun blir fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar