onsdag 23. juni 2010

Handlet mer antikk og brukt

Har vært hos "skattekista" antikk og brukt på Valle. Der fant jeg utrolig mye gammelt og kult. Prisene var heller ikke avskrekkende.

De hadde egentlig ikke åpent i dag siden det var sankthansaften, men jeg fikk nå lov å komme inn å se likavel. Tror jeg var der i nesten en time. Var utrolig mye greier og ting å se på, så tiden fløy av sted.

Kjente igjen mange av gjenstandene fra jeg var lita jente. De hadde blant annet et slikt negerhode som far har stående på vedovnen i stua. I tillegg hadde de massevis av krushunder og effekter med bilder av kongefamilien på. Sterkt fargede keramikkhøner med avtagbart lokk som man egentlig ikke vet hva er, men som bare står å samler støv på kjøkkenet. Husker at tante Gudrun hadde en slik.
De hadde også masse kule reklamebokser, og bokser med kult motiv og fine farger, og slike fat og tallerkener man brukte å få i gave av det lokale samvirkelaget i gamle dager. Det er nå enda godt at man får utbytte i dag. Disse fatene var visstnok veldig populære.
I tillegg hadde de selvfølgelig masse riktige gamle ting fra 1800 og tidlig 1900- tallet.
Artig å gå rundt å se.

Måtte jo selvfølgelig handle. Kunne jo ikke gå tomhent hjem, og kjøpte følgende;


en gammel barnesymaskin fra tidligere USSR,








ei gammel kaffekvern,








denne kule gamle mor Monsen appelsinmarmeladeboksen,









og en brun gammel lærboks med brun
skinnreimslås.





For alt dette betalte jeg 768 kr, så det synes jeg var vel anvendte penger for en haug med gammelt skrot, som mamma ville si, og en time med masse artige historier fra damen som eide butikken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar