tirsdag 8. juni 2010

Pusser opp gammel barneseng

Jippi!!! Har fått en gammel barneseng av pappa som mine forfedre har hatt i generasjoner. Vet ikke nøyaktig hvor gammel senga er, men vet i allefall at den er fra midt på 1800-tallet. Både min farfar og hans søsken, samt min oldefar har sovet i den.
Det er en slik skuvseng som man kan dra ut i lengden, så den kan brukes fra man er nyfødt til opp i barneskolealder.
Ingen har brukt sengen på over 80 år, så den trenger litt pleie før den kan tas i bruk. Er enda forhåpentligvis 3 månder igjen før lille Ingrid kommer, så det bør være mer en god nok tid å få den satt i stand.









Har skrubbet sengen veeeldig godt og pusset den. Har sjekket den nøye for alt av dyr, men kunne ikke se noen tegn til at den var angrepet av mott. Noen vil vel kanskje være uenig i at jeg tar en slik gammel seng, og maler den opp i en helt annen farge enn den opprinnelig var i, men det er nå min seng, og jeg har valgt å male den i en gammeldags rødfarge med brunskjær i.
Siden jeg er gravid, så er det vel ikke så veldig lurt at jeg maler den selv, så det har Arve gjort. Med et så fantastisk vær ute, ble i allefall førstestrøket malt ute.

Senga ser litt mer rød ut på bildet en den egentlig er, tror nok at det er sola som gjør det, pluss at jeg går ut fra at den vil bli litt mørkere etter nok et strøk.
Synes den ble veldig fin om jeg skal si det selv. Denne sengen vil nok lille Ingrid synes er fin, og fargen vil jo også passe om det mot all formodning skulle vise seg å bli en gutt.


1 kommentar:

  1. Blir jo helt perfekt med det nydelige kremhvite sengesettet som tante har kjøpt til lille gullet :-)

    SvarSlett